ПАТ "ЄВРАЗ Суха Балка" заявляє про тиск з боку структур, які необґрунтовано перешкоджають видачі ліцензії Держгеології

Канал 24
ПАТ

"Останнім часом ми відзначаємо підвищену увагу з боку недоброзичливих до нашого підприємства структур. Все частіше і частіше нам доводиться стикатися з організованими провокаціями на адресу нашого рудника, як з боку засобів масової інформації, так і недоброзичливці при держпосаді. З вересня минулого року підприємство перебуває під постійним тиском", – цитує прес-служба заяву голови профспілкового комітету підприємства Віктора Щасливого. Одним з елементів спланованої акції тиску керівництво підприємства вважає заяву представників телепрограми "СТОП корупція" (виходить на 5-му каналі) про нібито конфіскацію квадрокоптера, який за повідомленням журналістів після польоту над територією шахти ім. Фрунзе здійснив екстрену посадку над прилеглою територією.

Як повідомляє підприємство, 12.09.2017 р. в прес-службу ПАТ "Суха Балка" звернувся журналіст телепередачі "Стоп Корупція" з проханням організувати інтерв'ю з генеральним директором підприємства в період 13-15.09.2017 р. Автора запиту, Лілію Ткачук, попередили, що у зв'язку з особливостями робочого графіка керівника підприємства проведення зустрічі найближчим часом не представляється можливим. Тим не менш, 13.09.2017 р. знімальна група прибула на підприємство, і їй закономірно було відмовлено у відвідуванні виробництва, оскільки акредитація не проводилася, а рудник є об'єктом підвищеної екологічної небезпеки, і його відвідувачі зобов'язані пройти спеціалізований інструктаж з техніки безпеки.

Незважаючи на це, в цей же день, 13.09.2017 р., після 18.00 в неробочий для адміністративних підрозділів рудника час журналісти телепрограми "Стоп Корупція" були помічені біля контрольно-пропускного пункту шахти ім. Фрунзе, входить до складу рудника (запит відвідати це структурний підрозділ від телепрограми до прес-служби не робив). "Після цього співробітники КПП стали свідками обльоту території невідомим літаючим пристроєм не встановлюється дистанційно комплектації. Зокрема, воно було помічено над приміщеннями вищої категорії промислового ризику, а потім несподівано різко приземлилося поблизу. Відповідно до своїх функціональних обов'язків співробітник охорони шахти попрямував до цього місця, щоб вивчити його комплектацію і визначити, чи не є воно джерелом загрози безпеки для основних фондів, виробничого процесу, життя і здоров'я робітників. На даний момент часу огляд проведено, встановлено, що це квадрокоптер стандартній комплектації, тому служба безпеки рудника готова повернути його журналістам після надання документів, що підтверджують їх право власності на пристрій (про придбання або наявності на балансі роботодавця), оскільки маркування 5-го каналу на квадрокоптері відсутня", – йдеться в офіційному повідомленні.

"Ми віддаємо належне наполегливості журналістів і послідовності у прагненні виконати завдання редакції, а також зрозумілу емоційну реакцію на події.Правову оцінку дій сторін діалогу дадуть уповноважені органи. Однак вважаємо за безпідставні звинувачення в адресу підприємства, що містяться в анонсі найближчого ефіру згаданої телепрограми, яка буде стосуватися діяльності рудника", – йдеться в повідомленні прес-служби. – "Керівництво ПАТ "ЄВРАЗ Суха Балка" офіційно заявляє, що всі ці твердження не відповідають дійсності і є голослівним. Зокрема, тільки за шість місяців поточного року було сплачено понад 179,7 млн грн у місцевий і державний бюджети. Сума рентних виплат за користування надрами в цей же період склав більше 96,4 млн грн. Ми шкодуємо, що 5-й канал, заклав свого часу основи розслідувальної журналістики незалежної України, в даний час практикує кричущі порушення професійних і етичних стандартів, уподібнюючись третьесорсным наклепницьким Інтернет-ресурсів для розміщення замовних матеріалів".

У той же час, основним вектором цілеспрямованої дестабілізації підприємства керівництво "ЄВРАЗ Суха Балка" називає дії не журналістів, а бюрократичні зволікання з боку Державної служби геології і надр (Держгеології), які призвели до непорозуміння ЗМІ причинно-наслідкового зв'язку подій. "Ймовірно, журналісти просто не змогли розібратися в мотивах дій цього органу, який робить незаконні дії. І зробили необачні висновки щодо суті подій, не виділивши достатньо часу на інтерв'ювання компетентних носіїв інформації", – йдеться в повідомленні, в якому далі описується хронологія подій отримання підприємством ліцензії в Держгеології.

Дії щодо продовження ліцензії були розпочаті підприємством 1 лютого 2016 р. (термін продовження – 20 років), оскільки в серпні минулого року закінчувався термін її дії, а закон зобов'язує просити про пролонгацію за півроку.

Але у встановлений законом 60-денний термін Держгеологія не дала відповіді. "Потім суд першої інстанції зобов'язав Державну службу геології і надр видати ліцензію. Після чого замість виконання цього рішення чиновники почали бюрократичні маневри з використанням таких інструментів, як призупинення дії поточної ліцензії "ЄВРАЗ Суха Балка" до набрання рішенням суду першої інстанції в силу і ін В даний час судовий процес пройшов всі 3 інстанції, Вищий адміністративний суд рішенням від 23.03.2017 р. зобов'язав Держгеологію продовжити термін дії ліцензії та видати її. Однак воно не виконується, а замість цього Держгеологією видано наказ про зупинку робіт з видобутку руди підприємством, ініційований позов з вимогою такої зупинки під приводом відсутності ліцензії, яку сам же цей орган і не видає всупереч рішенню суду! Тим самим чиновники намагаються залишити без засобів до існування багатотисячний трудовий колектив", – повідомляє прес-служба ПРАТ "Суха Балка".

Прес-служба підприємства акцентує увагу на готовності підприємства надати достовірну інформацію про ситуацію з ліцензування всім зацікавленим ЗМІ, включаючи телепрограму "СТОП Корупція" в розумні строки і на основі принципу взаємної поваги.

Як відомо, на початку літа поточного року ПАТ "ЄВРАЗ Суха Балка" увійшло до складу групи DCH, в даний час на підприємстві проводиться реорганізація бізнес-процесів у відповідності зі стандартами роботи холдингу.