"Диспетчер з Борисполя", який звинуватив Україну в атаці на MH17 - іспанський аферист на зарплаті у Russia Today, - розслідування

Цензор.НЕТ 4

Про це йдеться у спільному розслідуванні Radio Free Europe/Radio Liberty і групи румунських журналістів-розслідувачів RISE Project, повідомляє Цензор.НЕТ.

У матеріалі йдеться, що Санчеса затримали в серпні 2013 року в аеропорту Бухареста. Під час допиту він розповів, що є іспанським громадянином, який зупинився в одному із найдорожчих районів румунської столиці і працює рекрутером на іншого іспанця. Виявилося, що він випросив гроші у восьми румунських громадян (від 70 до 130 євро у кожного), пообіцявши, що влаштує їх на роботу в авіакомпанію Iberia. Проти нього порушили справу про шахрайство. У процесі розслідування з'ясувалося, що Іспанія вже оголосила чоловіка в європейський розшук за підозрою в підробці і незаконному привласненні майна. Врешті румунська влада видала Санчеса Іспанії, де він відсидів призначені 6 місяців.

Журналісти порівняли фотографію Санчеса з документів судового процесу в Румунії, із зображенням "диспетчера Карлоса", який давав інтерв'ю телеканалу RT Spanish, і зрозуміли, що це та сама людина. Також в інтерв'ю його впізнали жінка, яка дала Санчесу гроші в аеропорту Бухареста, і джерело, що брало участь у допиті іспанця.

17 липня 2014 року в Twitter з'явився запис: "Військові літаки пролітали поруч із 777 за три хвилини до того, як він зник із радарів, лише три хвилини". Її опублікував блогер під псевдонімом spainbuca. За кілька місяців до цього він уперше став відомий публіці - 9 травня 2014 року телеканал RT Spanish присвятив йому цілий текст на своєму сайті. Людина, яку називали авіадиспетчером Карлосом з аеропорту "Бориспіль", розповідала, як їй погрожували за "антиукраїнську" позицію. Тоді, як зазначають журналісти, фейк про винищувач підхопили пропагандистські росЗМІ "Росія-24", "РИА Новости", ТАСС, "Первый канал", НТВ та інші.

Потім, у серпні 2014 року, акаунт spainbuca знову запрацював, тільки вести його стала якась Людмила Лопатишкіна - "факт підтверджує підозри, що Санчес був російським тролем".

Журналісти зв'язалися з Санчесом у вересні 2017 року, через сайт Expat.com. Той розповів, що після українського конфлікту його акаунт у Twitter заблокували "з міркувань безпеки", як було зазначено в листі, направленому йому адміністрацією сайту. Після цього він вирішив видалити акаунт.

У телефонній розмові він підтвердив, що сидів в іспанській в'язниці, але пояснив, що його посадили туди за несплату аліментів. Він також визнав, що ніколи не працював диспетчером і не був в Україні під час аварії MH17 над Донбасом.

Він заявив, що отримував "величезні суми грошей", які йому переказували з Росії. Натомість він повинен був писати, що йому скажуть, під своїм акаунтом у Twitter. Санчес, за його словами, отримував грошові перекази від RT задовго до його інтерв'ю телеканалу в травні 2014 року - це нібито було компенсацією за те, що він писав у Twitter. Загалом, стверджував іспанець, він отримав із Росії $48 тис.

Представниця RT заперечувала, що телеканал коли-небудь платив Санчесу.

Источник: https://ua.censor.net.ua/n3055566